دسته‌بندی نشده

خرید و فروش و قیمت گیت فروشگاهی در اصفهان

گیت

این مقاله راهنمای جامع  گیت های فروشگاهی است و اطلاعات بسیار خوبی درباره ی انواع گیت به شما عزیزان میدهد.

گیت فروشگاهی چیست ؟

گیت فروشگاهی سیستم جدیدی در فروشگاه های بزرگ است که برای پیشگیری از سرقت در فروشگاه ها استفاده میشود.اما برای مدیر فروشگاه بسیار مهم است که این دستگاه ها مزاحمتی برای خرید راحت مشتریان ایجاد نکنند.

گیت فروشگاهی یک تکنولوژیکی بسیار عالی برای نظارت بر کالاهایی است که از فروشگاه خارج میشود و از دزدی در فروشگاه های خرده فروشی ، سرقت اموال دولتی ازسازمان ها یا دزدی از مراکز مهم است.

تگ هایی مناسب هر کالا بر روی اجناس هر فروشگاه نصب می شوند و زمانی که این اجناس توسط مشتری خریداری شوند این تگ ها توسط فروشندگان و کارگزاران فروشگاه ها از روی کالا برداشته  می شوند.

در کنار درب های خروجی فروشگاه ، یک دستگاه ردیاب همراه با زنگ هشدار به صدا در می آیدو کاربرد این دستگاه برای تست سالم و فعال بودن تگ ها  توسط فروشندگان هست .

به  این سیستم  هوشمند گیت فروشگاهی گفته میشود .بعضی از فروشگاه های بزرگ نیز دارای سیستم های ردیابی هوشمند در ورودی سرویس های بهداشتی هم هستند که اگر سارق بخواهد کالایی را با خود به سرویس بهداشتی ببرد زنگ هشدار را به صدا در می آورد.

برای کالاهای با ارزش بیشتر که ممکن است سارقان تگ ها را دستکاری کنند ، میتوان از گیره های سیمی آلارم دار به جای تگ ها استفاده شود.

امروزه چیدمان فروشگاه های بزرگ به گونه ای است که مشتریان به راحتی به همه ی کالا ها دسترسی داشته باشند و عدم وجود این شرایط باعث نا رضایتی مشتری می شود.

از طرفی حضور و همراهی مداوم فروشنده در کنار مشتری نا خوشایند بوده و حتی امکان پذیر هم نمی باشد چرا که در هنگام شلوغی فروشگاه حتی تعداد بالای فروشندگان هم نمی توانند آن را کنترل کنند.

راهنمای جامع گیت های فروشگاهی

چند نوع گیت‌فروشگاهی داریم؟

گیت فروشگاهی انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

1- گیت های فروشگاهی مغناطیسی  :

تگ ها در این نوع گیت ها از نوع  نواری هستند. تشخیص تگ با فرستنده و گیرنده حاصل می شود. فرستنده و گیرنده همزمان با هم کار می کنند تا سیگنال های جمع یا اختلاف تولید شده توسط پاسخ مغناطیسی غیر خطی مواد را با ترکیبی از میدان های مغناطیسی فرکانس پایین (در محدوده 10 هرتز تا 1000 هرتز) تولید کنند.

غیرفعال کردن این برچسب ها با مغناطیس انجام می شود. فعال سازی نیاز به منیزیم سازی دارد. با توجه به نوع این سیستم که  قادر به غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد است و هم چنین به دلیل ابعاد مناسب تگ ها و هزینه بسیار پایین آن ها، برای کتاب خانه ها بسیار مناسب است.

2- گیت های صوتی مغناطیسی :

این تگ ها به این دلیل که از دو نوار مغناطیسی متراکم ساخته می شوند ، شبیه تگ های مغناطیسی هستند. ردیاب های این نوع تگ ها ، انفجارهای تناوبی را در حدود 58 کیلوهرتز ساطع می کنند.

در این فرکانس ها ، حتی نیروهای محرک دوره ای کوچک نیز ارتعاشات دامنه ی  زیادی ایجاد میکنند ، این باعث می شود که نوار توسط مغناطیسی به صورت طولی ارتعاش پیدا کند و پس از پایان انفجار نیز به نوسان ادامه دهد.

این تگ ها ضخیم تر از تگ های مغناطیسی هستند و بنابراین به ندرت برای کتاب استفاده می شوند. با این حال آن ها نسبتاً ارزان هستند و نسبت به تگ های مغناطیسی سرعت تشخیص بهتری دارند .

3-گیت های فرکانس رادیویی :

این تگ ها در اصل یک مدار مخزن LC هستند. مدار LC یک مدار تشدید یا مدار تنظیم شده است که شامل یک واسطه ، نشان داده شده با حرف L و یک خازن است که با حرف C نشان داده می شود که دارای رزونانس است.

در فیزیک ، رزونانس تمایل سیستم به نوسان در دامنه بزرگ تر در برخی فرکانس ها نسبت به بقیه است. این ها به عنوان فرکانس های تشدید کننده سیستم شناخته می شوند.

در این فرکانس ها ، حتی نیروهای محرک دوره ای کوچک نیز می توانند ارتعاشات دامنه ای زیادی ایجاد کنند ، زیرا سیستم در هر نقطه از 1.75 مگاهرتز تا 9.5 مگاهرتز به اوج خود می رسد.

محبوب ترین فرکانس 8.2 مگاهرتز است. این تگ ها بر خلاف قبلی قابلیت فعال سازی دوباره را پس از غیر فعال کردن ندارند. این نوع گیت ها انعطاف پذیری بالایی دارند و می توان از آن ها در فروشگاه ها، سوپر مارکت ها ، لوازم آرایشی، کتاب ها و … استفاده کرد.

4-گیت های  مایکروویو :

این تگ های دائمی از یک عنصر غیر خطی به نام دیود ساخته شده اند. دیود یک جز الکترونیکی دو انتهایی است که جریان الکتریکی را به صورت نامتقارن یا یک جهته هدایت می کند.

در کنار درب خروجی ، یک آنتن یک میدان با فرکانس پایین (حدود 100 کیلوهرتز) و دیگری آن یک میدان مایکروویو ساطع می کند. این برچسب به عنوان میکسر عمل می کند و ترکیبی از سیگنال های هر دو زمینه را بازپخش می کند.

این سیگنال تعدیل شده باعث ایجاد زنگ هشدار می شود. این تگ ها دائمی و تا حدودی هزینه بر هستند وبیش تر آن ها در فروشگاه های لباس استفاده می شود.

گیت جفت آنتن

گیت‌های فروشگاهی از چه بخشهایی تشکیل شده :

گیت فروشگاهی معمولا شامل 3 قسمت می شود :

1- آنتن الکترونیکی
2- غیرفعال کننده یا جدا کننده
3- تگ الکترونیکی

در این قسمت میخواهیم در باره گیت های AM و مزیت های آن صحبت کنیم .

گیت AM چیست و چه مزیت هایی دارد  ؟

گیت فروشگاهی AM با فرکانس ۵۸ کیلو هرتز مزیت های زیادی نسبت به گیت های فروشگاهی RF دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره میکنیم :

  • آلارم خطای کمتر
  • دقت بیشتر سنسور ها در تشخیص تگ
  • پایداری بیشتر در فضاهایی که نویز بالا دارند
  • فاصله پوشش دهی بیشتر از 4 متر
  • پردازش سیگنال دیجیتال
  • سرعت بالای تشخیص در هنگام عبور تگ

همچنین از جمله مزایای گیت AM ،داشتن لیبل AM میباشد که دارای سایز متناسب است و بر روی اکثر اشیا قابل نصب میباشد. این لیبل  میتواند به عنوان دزدگیر در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی و دزدگیر در فروشگاه عطر و ادکلن و دزدگیر داروخانه ها مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که گیت RF و لیبل RF چنین امکانی را به مصرف کننده نمیدهد .

گیت های دزدگیر RF چون فاصله پوشش دهی کمتر نسبت به گیت های AM دارند و تقریبا 1و نیم متر را پوشش میدهند ، سرعت پایین تری در تشخیص عبور سریع تگ دارند و دیر تر آلارم خطاا میدهند ، و در محیط های پر نویزعملکرد آنها بی ثبات میشود و با دستگاه های فروشگاه های مجاور تداخل پیدا میکند و خطا میدهد بنابراین امنیت لازم برای مدیر فروشگاه را تامین نمیکند .

شرکت تیک حساب ابن امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که به راحتی گیت AM را خریداری کرده و امنیت فروشگاه خود را تضمین کنند . اگر به دنبال یک گیت دقیق و باکیفیت با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر میباشید، شرکت تیک حساب مفتخر است تا محصولات ضدسرقت بسیار با کیفیت و قیمت مناسب را به شما پیشنهاد دهد. انتخاب بهترین ها حق شماست!

انواع گیت های AM
گیت های تک آنتن
گیت های جفت آنتن

گیت فروشگاهی جفت  آنتن شامل  یک برد فرستنده و یک برد گیرنده است که شناسایی تگ ها  و لیبل ها را بر عهده دارد.

 مشتری برای خروج از فروشگاه باید از بین دو آنتن عبور کنند لذا گیت جفت آنتن یک مدار بسته را ایجاد می کنند و به همین دلیل  گیت های دو آنتن در شناسایی سرقت توانایی بیشتری دارند که یکی از مزایای این محصول است .

این محصول می تواند لیبل ها و یا تگ ها را شناسایی کند بنابراین در فروشگاه مورد نظر میتوان هم از لیبل استفتده کرد هم از تگ .

اگرپهنای درب فروشگاه بیشتر از 180 سانتیمتر و در فروشگاه از لیبل های امنیتی استفاده شده باشد، پیشنهاد میشود از گیت فروشگاهی سه آنتن که در زیر معرفی میکنیم  استفاده شود.

گیت جفت آنتن

 

گیت های سه آنتن

اگر فروشگاه هایی  عرض درب خروجی آن ها زیاد باشد از گیت های سه آنتن یا بیشتر استفاده می شود که آنتن ها از طریق وایرلس به هم لینک میشود و عرض درب خروجی را پوشش میدهد . نویز خارج شده از این دستگاه به هیچ عنوان برای بدن انسان مضر نمی باشد و آسیبی به افراد نمیزند .

زمانی که سارق بخواهد کالایی را از فروشگاه خارج کند ارتباط گیرنده و فرستنده قطع شده و دستگاه آلارم هشدار میدهد . گاهی ممکن است نویز دستگاه روی فروشگاه های مجاور نیز تاثیر بگذارد که این مشکل هم راه حل مناسب خود را دارد .

ابعاد هر گیت به این صورت است که ارتفاع آن150 سانتی متر و عرض آن 40 سانتی متر میباشد . جنس بدنه گیت میتواند از نوع پلکسی یا از جنس ام دی اف های گلاس باشد .

جهت خرید گیت ، نصب و تنظیمات آنها و عیبب یابی و رفع مشکلات ایجاد شده در انواع گیت ها میتوانید به متخصصان ما در تیک حساب مراجعه کنید و یا از مشاورین متخصص ما در این زمینه استفاده کنید .

ما در شرکت تیک حساب میتوانیم شما را راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

اما جهت اطلاعات بیشتر این بخش را مطالعه فرمایید

نحوه کارکرد سیستم گیت فروشگاهی AM با تگ  و لیبل

سیستم AM با تشکیل یک منطقه شناسایی و ارسال سیگنال در فرکانس 58 کیلو هرتز اجناسی که با تگ های متصل از خروجی فروشگاه رد شوند را شناسایی می کند.

این سیگنالها بصورت قطاری و متوالی ارسال می شوند و تگ یا لیبلی که در این منطقه قرار دارند را حامل انرژی  می کنند. وقتی تگ یا لیبل که شامل یک بخش نازک فلزی مغناطیسی می باشد، وارد این منطقه شود شناسایی شده و باعث تشدید سیگنال می شوند.

این تگ یک سیگنال با یک فرکانس ثابت را از خود ارسال کرده و وقتی که در فرستنده ، این تگ سیگنال خود را ارسال می کند و توسط گیرنده شناسایی می شود. میکروکامپیوتر داخل گیرنده این سیگنال را دریافت می کند و بررسی می کند که در فرکانس درستی باشد و با زمان سیگنال فرستنده منطبق باشد، و دارای نرخ تکرار اصولی باشد، اگر همه این موارد درست بود گیت فروشگاهی آلارم خود را فعال میکند.

 

نحوه کارکرد سیستم گیت فروشگاهی RF با تگ  و لیبل

در سیستم RF تگ ها در یک مدار LC الکترونیکی می باشند که شامل یک خارن و سلف بوده و در  یک رزوناتور میباشد که در فرکانس 2 تا 10 مگا هرتز کار می کنند. البته تگ های رایج در بازار با فرکانس 8.2 مگاهرتز بیشتر معمول می باشند.

البته گیتهای فروشگاهی RF  از روش جاروب فرکانسی خاص برای جاروب کردن فرکانس های متفاوت استفاده می کنند.

حال چگونه از یک مدار LC روزناتور برای گیتهای فروشگاهی ضد سرقت استفاده کنیم؟

به هر کالا در فروشگاه یک تگ متناسب با کالا  وصل شده است. این تگ میتواند در دسته تگ های نرم مثل یک برچسب یا در دسته تگ های سخت مانند تگ گلفی و . . .  باشد.

در درب خروجی فروشگاه دو عدد گیت وجود دارد ، یکی از آنها فرستنده  و دیگری گیرنده است . وقتی شخصی میخواهد با یک تگ RF  فعال که به کالا متصل است از بین این دو گیت خارج شود، امواج رادیویی ارسال شده توسط آنتن فلزی داخل تگ دریافت می شوند. این فرآیند باعث می شود یک جریان  کوچک الکتریکی در مدار LC  ایجاد شود که با ارسال سیگنال رادیویی ،  توسط گیرنده دریافت می گردد. وقتی این سیگنال در محدوده خاصی باشد، گیرنده آلارم گیت فروشگاهی را فعال می کند.

با نحوه کارکرد سیستم های RF  و  AM در گیتهای فروشگاهی آشنا شدیم، حال می خواهیم با این اطلاعاتی که دارید مواردی را به شما اعلام کنیم تا در انتخاب این دو تکنولوژی بسیار عالی در گیت های فروشگاهی راحت تر و دقیق تر عمل کنیم.

به طور کلی برای انتخاب گیت های فروشگاهی باید به دو عامل اساسی دقت کرد :

الف- نوع فروشگاه شما و اجناسی که میخواهید برای مشتری عرضه کنید 

ب- هزینه ای  که برای سیستم امنیتی فروشگاه خود در نظر گرفته اید.

پس از در نظر گرفتن دو مورد  بالا اطلاعات زیر شما را در انتخاب این دو تکنولوژی  راهنمایی می کند.

1- باید بدانید که گیت های با  تکنولوژی RF ارزان تر از گیت های با تکنولوژی AM می باشند.

2-هزینه لیبل های تکنولوژی AM حدودا سه برابر لیبل RF می باشد. پس لیبل های RFهم ارزانتر هستند.

3- سایز لیبل ها ی تکنولوژی AM : عرض 1 سانتی متر / طول 4 سانتی متر / ضخامت بیشتر از 1 میلی متر

4- سایز لیبل ها ی تکنولوژی  RF  : عرض 3 سانتی متر/  طول 3 سانتی متر ( 4×4 و 5×5 هم موجود می باشد)

5- با توجه با اندازه های  بالا متوجه میشوید که امکان نصب لیبل AM برای کاهای ریز و  کوچک مناسب تر از لیبل RF می باشد.

6- بر روی کالاهای  فلزی هر دو تکنولوژی ضعیف عمل می کنند ولی تکنولوژی گیت فروشگاهی AM عملکرد بهتری نسیت به RF دارد.

7- فاصله بین دو آنتن در گیت های  RF و AM  تقریبا یکسان هستند و باید فاصله کم باشد.

8- فاصله بین دو آنتن در تگهای سخت در تکنولوژی  RM لازم نیست کم باشد.

9- تنوع تگ های RF بیشتر از تگ های AM در گیتهای فروشگاهی می باشد

10- به طور کلی می توان از تکنولوژی AM برای لوازم آرایشی همانند عطر ، لوازم جانبی موبایل، صنایع دستی، عینک و طلا وبدلیجات  در نظر گرفت.

11- تکنولوژی گیت های RF برای فروشگاه های لباس و هایپرمارکت ها به علت نبود فلز مناسب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *